Na Departmanu dramskih umetnosti prva je otvorena Katedra za glumu koja, do danas, svoj program realizuje na dve studijske grupe: Gluma na srpskom jeziku i Gluma na mađarskom jeziku. Akademija umetnosti je vrlo brzo postala poznata po izuzetnim profesorima glume, bilo da je reč o dobitnicima Dobričinog prstena, najvišeg glumačkog priznanja kod nas, Branku Pleši, Radetu Markoviću, Petru Banićeviću i Mihailu Janketiću – čija su imena i umetnička ostvarenja tih godina privlačila studente iz svih krajeva bivše Jugoslavije – ili o Laslu Patakiju prvom profesoru glume na mađarskom jeziku, bardu ovdašnjeg glumišta, koji je studentima nesebično prenosio svoje bogato glumačko iskustvo.
I studije na Grupi za režiju, pokrenute godinu dana kasnije, su svojom posebnošću odmah izazvale široko interesovanje. Koncept studije režije – koji je osmislio profesor Boro Drašković, reditelj izuzetno bogatog pozorišnog i filmskog iskustva, a potom prihvatio i profesor Vlatko Gilić – bio je, naime, utemeljen na poimanju režije kao suštinski celovitog procesa, odnosno multimedijalnog prosedea, koji je lociranjem u konkretan medij (pozorište, filmu, radio, televizija), samo dodatno osobeno nijansiran. Istom profesoru pripada zahvalnost i za sledeće inovaciono iskoračenje: pokretanje, 1984. godine, zajedničke klase u kojoj istovremeno sa studentima intermedijalne režije, kroz čitav proces formiranja u medijima prolaze i studenti glume, ostvareno bez prethodnog uzora u praksi visokoškolskih umetničkkih institucija.
Uz punu svest da mladi umetnici moraju osavremenjenim metodama biti pripremljeni za izazove novog milenijuma, na Departmanu dramskih umetnosti se i danas sledi provereno dobra tradicija, pa i glumu i režiju predaju afirmisani umetnici, koji su i dalje, izuzetno aktivno i uspešno prisutni na najznačajnijim pozorišnim scenama Srbije, kao i u prostoru domaćeg filma.
Dva sledeća značajna iskoračenja su novijeg datuma.
Najpre su, 2003. godine, osnivanjem Katedre za audio-vizuelne medije, pokrenuti studijski programi Montaža u audiovizuelnim medijima, Kamera, Snimanje i dizajn zvuka, Dizajn svetla, Animacija i vizuelni efekti, Produkcija za audio-vizuelne medije. Navedeni ishodni profili su zasnovani na obuci studenata i usvajanju osnovnih znanja koja su, krećući se od gramatike jezika audiovizuelnih medija do estetike i kreacije složenih formi, locirana u oblastima kreiranja i veštine manipulacije pokretnim slikama, tehničko-tehnoloških aspekata filmske fotografije, snimanja i dizajniranja zvuka, kreativne primene dizajna svetla, animacije i vizuelnih efekata, odnosno osposobljavanja za svestran producentski rad (u pozorištu, radiju, filmu, televiziji).
Potom je, 2005. godine, kao najmlađi na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, pokrenut i studijski program Dramaturgija zasnovan na paralelnom izučavanju pozorišne dramaturgije, te filmskog i televizijskog scenarija. Studijski ciklus pulsira bijenalno, a težište rada je na tehnikama pisanja, usvajanim metodom kreativnih spisateljskih zadataka, u okviru rada na glavnim predmetima, te na izučavanju istorije i teorije drame, filma i televizije.
Nastavni kadar novoformiranih katedri čine istaknuti stvaraoci i stručnjaci u oblasti audio-vizuelnih medija, te afirmisani dramski pisci i scenaristi.
Studenti Departmana dramskih umetnosti imaju mogućnost da nova znanja stiču i u radioničkom radu s eminentnim umetnicima i pedagozima – od kojih se posebno izdvaja njihovo učešće u radu Kreativnog ateljea Jožef Nađ u Kanjiži – ili na predavanjima koja su kao gosti u ciklusu Otvorena katedra držali brojni, izuzetno eminentni umetnici iz zemlje i inostranstva: Piter Bruk, Andžej Vajda, Vladimir Petrić, Georgij Aleksandrovič Tovstonogov, Mikloš Jančo, Jan Kot, Jerži Kavalerovič, Marija Crnobori, Anatolij Efros, Sabo Ištvan, Laslo Babarci i drugi.
Studenti Departmana dramskih umetnosti imaju mogućnost da nova znanja stiču i u radioničkom radu s eminentnim umetnicima i pedagozima.…
OSNOVNE AKADEMSKE STUDIJE – MASTER AKADEMSKE STUDIJE
DOKTORSKE AKADEMSKE STUDIJE
28.11.2024.
27.11.2024.
28-30.11.2024.