Графика доц. др Јелене Средановић у колекцији музеја “Албертина” у Бечу

Jelena Sredanovic
}}

Графика доц. др Јелене Средановић у колекцији музеја “Албертина” у Бечу
Катедра за графику
Департман ликовних уметности

Светски знаменит музеј уметности “Албертина” у Бечу у чијој су колекцији и дела Микеланђела, Дирера, Рафаела, Рубенса, Пикаса, Кокошке, Климта, Шилеа итд. уврстио је у своју колекцију графику “Капи и сенке” доц. др Јелене Средановић. Та је графика део ауторкиног циклуса “Отисци природе”. Урађена је у техници дрвореза, а награђена је 2009. године на међународној изложби у Бечу “Наградом Валтера Кошацког”.

Јелена Средановић је дипломирала (2005. године) и магистрирала (2009. године) на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Зорана Тодовића, а докторске студије уметности завршила на Факултету ликовних уметности у Београду (2016. године) у класи проф. Биљане Вуковић.

Поред учешћа на многим изложбама у земљи, успешно се представила на изложбама у иностранству које уживају међународни углед – у Њујорку, Пекингу, Мадриду, Будимпешти, Риму, Лондону, Бечу, Темишвару, Солуну, Јеревану итд. Са запаженим успехом приредила је самосталне изложбе у Галерији Елизабет Михитш у Бечу (2010. године), у Галерији Билбаоарте у Билбау (2012. године) и многе друге.

О високом квалитету уметничког стваралаштва Јелене Средановић писали су истакнути ликовни критичари у престижним публикацијама:

“Јелена Средановић је узорни пример чији рад потврђује искрено уверење у графику, демонстрирајући неисцрпне могућности класичног медија као што је дрворез. Њен ликовни концепт и рукописна ортографија настављају линијом великих узора из историје уметности, па су древни јапански дрворез и његове европске верзије само примерено интегрисани у савремену рецепцију дела.” (Љиљана Ћинкул, Политика, 2008)”

“Очаравајући су префињени дрворези Јелене Средановић, минуциозне израде, чија вишебојна штампа доминира бриљантном осетљивошћу транспарентних боја.” (Ula Jirgenson, Kölner Stadt-Anzeiger, 2008)

“Техника дрвореза, која се испитивањем и у комбинацији са другим графичким техникама разлаже, у случају Јелене Средановић представља успео покушај да се виђено и доживљено артикулише у једној од најсложенијих техника графичке уметности, и то помоћу преплета боје који дају изузетно пиктуралан резултат. Својства уметничке графике налазе се у домену истраживачког, мотивско полазиште постаје искључиви разлог за демонстрацију доживљеног/висинског.” (Данило Вуксановић, Каталог изложбе Дунавски дијалози, 2020).

Истакнути ликовни теоретичар савремене графичке уметности уврстио је (у својој књизи “Критична маса – графика иза ивице”, A&C Black, Лондон, 2010) Јелену Средановић међу 52 уметника (из целог света) чије графике најбоље изражавају искораке и висока достигнућа у савременој графици.

Доц. др Јелена Средановић је добитник најзнаћајније награде за графику у Србији – Награде велики печат Графичког колектива (2010. године), Награде Новосадског салона (2009. године), Искре културе за савремено старалаштво у Војводини (2015. године) и Прве награде на Међународном тријеналу графике у Београду (2017).

У иностраству, је поред награде “Валтер Кошацки” добила и почасну повељу на Првом међународном тријеналу графике у Јеревану (2017. године).

Извор: National Geographic

Сличне вести

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.