Донаторска аукција уметничких дела професора и сарадника Академије уметности у Новом Саду /
Donor Auction of Artworks by Professors and Associates of the Academy of Arts in Novi Sad
АУKЦИЈА ЈЕ ОТВОРЕНА ЗА СВЕ / THE AUCTION IS OPEN TO ALL
Ово је јединствена прилика да постанете власник уметничког дела, подржите уметност, помогнете запосленима на Академији
Сва донирана средства у виду солидарне помоћи, биће уплаћена наставницима и сарадницима Академије уметности којима је помоћ најнеопходнија.
This is a unique opportunity to become the owner of a work of art, support the arts, and help the staff of the Academy
All donated funds, as a form of solidarity aid, will be allocated to the professors and associates of the Academy of Arts who are most in need of assistance.
Академија уметности Нови Сад Универзитета у Новом Саду организује донаторску аукцију уметничких дела како би помогла најугроженијим наставницима и сарадницима. Аукција која је организована у онлајн формату почиње у понедељак, 28. априла 2025. и сви заинтересовани моћи ће да учествују до 10. маја 2025.
На аукцији су понуђена дела професора и сарадника Департмана ликовних и примењених уметности Академије, а сав приход биће усмерен колегама које су најтеже погодиле недавне мере смањења зарада.
Наиме, након што је Влада Републике Србије у марту 2025. године усвојила неколико аката (Уредбу о измени Уредбе о нормативима и стандардима услова рада универзитета и факултета за делатности које се финансирају из буџета, Закључак Владе, Одлуку о промени укупних коефицијената за обрачун зарада), а почетком априла започела њихова примена, зараде наставника и сарадника прво су преполовљене, а од маја ће износити свега 12,5% редовних примања (плата за април месец).
Иако су факултети покренули поступке за оцену уставности и законитости наведених аката, негативне последице већ су погодиле велики део запослених у високом образовању.
Из тог разлога, Академија уметности Нови Сад Универзитета у Новом Саду је покренула иницијативу како би најугроженијим колегама пружила конкретну и хитну подршку.
Извод – Правила донаторске аукције Академије уметности
- Учесници аукције лицитирају цену преко интернет странице Академије (https://akademija.uns.ac.rs/aukcija) уносећи основне податке (име и презиме, контакт мејл и понуђену цену).
- Цене понуђених радова исказане су у еврима. Учесници аукције лицитирају за одређено уметничко дело тако што нуде износ који је већи, у зависности од дела,за најмање10-30 евра од тренутно понуђеног износа.
- Учесници аукције и сва заинтересована лица могу током трајања аукције у сваком моменту да прате тренутно понуђен уцену.
- По истеку трајања аукције, учесника који је понудио највећу цену и тиме успешно освоји опоједини лот, контактираће запослени Академије уметности, након чега учесник уплаћује износ на динарски или девизни рачун Академије уметности најкасније у року од 7 дана, са напоменом да врши уплату на име донације Академији уметности. Уплата на динарски рачун врши се по средњем курсу НБС на дан уплате.
- Академија уметности се обавезује да свим учесницима аукције који су извршили уплату донације уручи захвалницу и излицитирано уметничко дело, које тиме постаје њихово трајно власништво.
- Преузимање дела организоваће се у објекту Академије уметности. На захтев учесника аукције, Академија ће вршити доставу дела на жељену адресу, уз напомену да трошкове паковања, слања и евентуалних дажбина сноси учесник аукције.
All donated funds, as a form of solidarity aid, will be allocated to the professors and associates of the Academy of Arts who are most in need of assistance.
The Academy of Arts Novi Sad, University of Novi Sad, is organising a donor auction of artworks in order to support its professors and associates most affected by recent challenges. The auction will take place online, opening on April 28 and remaining open until May 10, 2025.
The works of art of the professors and associates from the Department of Fine and Applied Arts will be offered for the auction. All gathered funds will be allocated to colleagues who have been most affected by the recent salary reduction measures.
Namely, after the Government of the Republic of Serbia adopted several acts in March 2025 (the Decree Amending the Decree on Norms and Standards of Working Conditions at Universities and Faculties for Activities Financed from the Budget, the Government’s Conclusion, and the Decision on Changing the Total Coefficients for Salary Calculation), and their implementation began in early April, the salaries of professors and associates were first cut in half. Starting from May, they will amount to only 12.5% of their regular income (the salary for the month of April).
Although the faculties have initiated procedures for assessing the constitutionality and legality of the aforementioned acts, a large portion of employees in higher education have already been affected by the negative consequences.
For this reason, the Academy of Arts in Novi Sad, University of Novi Sad, has launched an initiative to provide concrete and urgent support to the most vulnerable colleagues.
Excerpt – Rules of the Academy of Arts Donor Auction
- Auction participants place their bids through the Academy’s website (https://akademija.uns.ac.rs/aukcija) by entering basic information (name and surname, contact email, and the offered price).
- The prices of the artworks are stated in euros. Participants bid for a specific artwork by offering an amount that is at least €10–30 higher (depending on the artwork) than the current bid.
- Throughout the auction period, participants and all interested parties can monitor the current highest bid at any time.
- At the end of the auction, the participant who has placed the highest bid and thereby successfully won a particular lot will be contacted by an employee of the Academy of Arts. The participant then pays the offered amount to the Academy’s account in dinar or in foreign currency no later than 7 days after being contacted, with a note that the payment is a donation to the Academy of Arts. Payments to the dinar account are made according to the National Bank of Serbia’s middle exchange rate on the day of payment.
- The Academy of Arts commits to presenting all participants who have made a donation payment with a certificate of appreciation and the auctioned artwork, which then becomes their permanent property.
- The collection of artworks will be organized at the Academy of Arts premises. Upon request, the Academy can arrange delivery to a specified address; however, packaging, shipping, and any customs-related costs are to be borne by the auction participant.