Scroll Top

Grafika doc. dr Jelene Sredanović u kolekciji muzeja „Albertina“ u Beču

Jelena Sredanovic
}}

Grafika doc. dr Jelene Sredanović u kolekciji muzeja „Albertina“ u Beču
Katedra za grafiku
Departman likovnih umetnosti

Svetski znamenit muzej umetnosti „Albertina“ u Beču u čijoj su kolekciji i dela Mikelanđela, Direra, Rafaela, Rubensa, Pikasa, Kokoške, Klimta, Šilea itd. uvrstio je u svoju kolekciju grafiku „Kapi i senke“ doc. dr Jelene Sredanović. Ta je grafika deo autorkinog ciklusa „Otisci prirode“. Urađena je u tehnici drvoreza, a nagrađena je 2009. godine na međunarodnoj izložbi u Beču „Nagradom Valtera Košackog“.

Jelena Sredanović je diplomirala (2005. godine) i magistrirala (2009. godine) na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Zorana Todovića, a doktorske studije umetnosti završila na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu (2016. godine) u klasi prof. Biljane Vuković.

Pored učešća na mnogim izložbama u zemlji, uspešno se predstavila na izložbama u inostranstvu koje uživaju međunarodni ugled – u Njujorku, Pekingu, Madridu, Budimpešti, Rimu, Londonu, Beču, Temišvaru, Solunu, Jerevanu itd. Sa zapaženim uspehom priredila je samostalne izložbe u Galeriji Elizabet Mihitš u Beču (2010. godine), u Galeriji Bilbaoarte u Bilbau (2012. godine) i mnoge druge.

O visokom kvalitetu umetničkog stvaralaštva Jelene Sredanović pisali su istaknuti likovni kritičari u prestižnim publikacijama:

„Jelena Sredanović je uzorni primer čiji rad potvrđuje iskreno uverenje u grafiku, demonstrirajući neiscrpne mogućnosti klasičnog medija kao što je drvorez. Njen likovni koncept i rukopisna ortografija nastavljaju linijom velikih uzora iz istorije umetnosti, pa su drevni japanski drvorez i njegove evropske verzije samo primereno integrisani u savremenu recepciju dela.“ (Ljiljana Ćinkul, Politika, 2008)”

„Očaravajući su prefinjeni drvorezi Jelene Sredanović, minuciozne izrade, čija višebojna štampa dominira briljantnom osetljivošću transparentnih boja.“ (Ula Jirgenson, Kölner Stadt-Anzeiger, 2008)

„Tehnika drvoreza, koja se ispitivanjem i u kombinaciji sa drugim grafičkim tehnikama razlaže, u slučaju Jelene Sredanović predstavlja uspeo pokušaj da se viđeno i doživljeno artikuliše u jednoj od najsloženijih tehnika grafičke umetnosti, i to pomoću prepleta boje koji daju izuzetno pikturalan rezultat. Svojstva umetničke grafike nalaze se u domenu istraživačkog, motivsko polazište postaje isključivi razlog za demonstraciju doživljenog/visinskog.“ (Danilo Vuksanović, Katalog izložbe Dunavski dijalozi, 2020).

Istaknuti likovni teoretičar savremene grafičke umetnosti uvrstio je (u svojoj knjizi „Kritična masa – grafika iza ivice“, A&C Black, London, 2010) Jelenu Sredanović među 52 umetnika (iz celog sveta) čije grafike najbolje izražavaju iskorake i visoka dostignuća u savremenoj grafici.

Doc. dr Jelena Sredanović je dobitnik najznaćajnije nagrade za grafiku u Srbiji – Nagrade veliki pečat Grafičkog kolektiva (2010. godine), Nagrade Novosadskog salona (2009. godine), Iskre kulture za savremeno staralaštvo u Vojvodini (2015. godine) i Prve nagrade na Međunarodnom trijenalu grafike u Beogradu (2017).

U inostrastvu, je pored nagrade „Valter Košacki“ dobila i počasnu povelju na Prvom međunarodnom trijenalu grafike u Jerevanu (2017. godine).

Izvor: National Geographic

Slične vesti

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.