
Studenti Akademije umetnosti sa studijskog programa Novi likovni mediji: Vanja Novaković, Luka Stojanović i Vaso Vujović održaće izložbu radova pod nazivom „Am I Real“ u galeriji „Progres“ u Beogradu. Svečano otvaranje zakazano je za ponedeljak 13. mart 2017. u 19:30 časova.
Izložba „AM I REAL“ govori o masovnim medijima koji igraju ogromnu ulogu u kreiranju i prenošenju kulturnih, polnih i rodnih identiteta i njihov uticaj promenio je način na koji predstavljamo sebe, ali i način na koji drugi vide nas same. Autori izložbe ssmatraju da upravo mediji utiču na oblikovanje naše realnosti, upotrebljavaju stereotipe, fiksiraju neke arhetipske konvencije o tome šta je zapravo ono što mi jesmo.
Istražujući upravo ovaj uticaj masovnih medija, izložba „AM I REAL?“ bavi se različitim “realnostima” ženskog tela, odnosno različitim načinima isčitavanja slika i scenarija ženskosti. Suptilno podrivajući kulturološki uslovljene načine reprezentacije ženskosti/ženstvenosti.
Izložba „AM I REAL?“ predstavlja troje mladih autora, koji propituju konstrukciju vizuelnog identiteta i statusa žene iz vizure novonastalog (medijskog) vremena.
O autorima:
Vanja Novaković – Radovi za izložbu „AM I REAL?“ predstavljaju seriju digitalnih printova, objekata i video radova koja preispituje konstrukciju ženstvenosti i ženskog identiteta unutar potrošačke i medijske kulture. Identitet žene razmatra se kao zanosan, artificijelni prizor čija vizuelnost postaje znakovni sistem globalne fantazije na koju je posmatrač upućen i koju nesvesno iščitava. Rad ukazuje na određene modele ženstvenosti čija je uloga prenos značenja koje se nudi i “kupuje“ odabirom proizvoda poput bočice parfema. Proizvod postaje upakovana vrednost koja se internalizuje, time pružajući identifikaciju sa opisnim i vizuelnim karakteristikama samog proizvoda. Rad istražuje fantaziju globalne advertajzing – ženstvenosti koju karakteriše nekoliko dostupnih tipova seksualnosti, romantičnosti, zavodljivosti, socijalne ili statusne ostvarenosti. Identitet se, dakle, poistovećuje sa prividom izbora i prisvajanjem značenja koje taj izbor podrazumeva. U ovakvom prikazu, globalni ženski identitet postaje visoko estetizovano polje samootuđenja.
Luka Stojanović – „Inflate“ je serija digitalnih printova i video animacija provučena kroz prizmu pop-kulture i jednog od negativnih aspekata naše savremenosti – izražene i prenaglašene estetske hirurgije. Propitujući odnos između medicinske etike i medijske estetike, izložba „Inflate“ osvrće se na kritiku plastične hirurgije, promenu kulturnih identiteta i popularne ‘folk’-kulture. Polno nedefinisana, šablonska i napumpana tela postavljaju se u virtuelne, 3D renderovane prostore koji oponašaju atmosferu Hoknijevih platana. Međutim, za razliku od Hoknijevih prikaza osunčanih suburbanih američkih vila u kojima se predstavlja svakodnevica kalifornijskog društva, otmene vile, dvorišta i bazeni na našim prostorima predstavljaju prikaz luksuza koji se najčešće povezuje sa izvođenjem medijskog spektakla. Na taj način, depersonalizovana i naduvana virtuelna tela dovode se u korespodenciju sa prenaglašenim i šarenim dušecima, gumenim bananama, stilskim eklekticizmom novoizgrađenih vila i megalomanskim bazenima.
Vaso Vujović – „Girl Like Me“ je serija fotografija koja istražuje žensko telo izvan idealizovane forme i karakteristike tipičnog prikaza Venere koja je postvaljena kroz istoriju umetnosti. Savremena Venera je više od samo ženskog lika sa telom koje asocira na plodnost, ljubav i seksualnost. Ikonografija ženskosti kroz savremene medije, demistifikovala je društveno prihvatljive erotizacije ženskog tela i time dovela do značajnog preokreta u reprezentaciji i percepciji tela, identiteta, roda i pola. Stoga, serija fotografija Girl Like Me ima za cilj da prikaže ženstvenost koja prevazilazi okove tradicionalnih polnih/rodnih ograničenja, te da ukaže na njenu performativnu prirodu, demostrirajući ideju o lepom u različitim formama – kako u ženskim, tako i u muškim telima.