Предавање: „Oднос композитора и извођача у колаборативним делима за бајан и хармонику Софије Губајдулине“ одржаће Бранко Џиновић у понедељак, 26. марта 2018. са почетком у 18 часова у Свечаној сали Академије уметности на Петровардинској тврђави.
Бранко Џиновић ће представити своје докторско истраживање о креативним дијалозима између Софије Губајдулине и четири еминентна извођача на бајану и хармоници – Фридрих Липса, Елзбет Мозер, Гаир Драгсвола и Алберди Ињакија. Аутор ће дискутовати о томе како је Губајдулина компоновала De Profundis (1978), Silenzio (1991), Fachwerk (2009) и Cadenza (2010) у сарадњи са овим извођачима и како су њихове заједничке намере обликовале настанак и извођење ових дела.
Џиновић ће такође причати о томе како су се намере и жеље композиторке за извођење њеног In Croce (1979) мењале кроз дијалоге са различитим извођачима и у различитим контекстима. Ово опсежно истраживање обрађује актуелне теме везане за интерпретацију савремене музике – ауторство колаборативних дела, ауторитет композитора и улога извођача – и превазилази оквире извођачке праксе за хармонику.
Биографија Бранка Џиновића:
Бранко Џиновић је извођач фокусиран на савремени репертоар за хармонику. Његова изводјења аустријски критичари су описали као “еруптивна” (Kronen Zeitung) и “инветивна” (Neues Volksblatt).
Поред бројних премијерних извођења дела младих канадских аутора, сарађивао је са еминентним композиторима као што су: Per Nørgård, Salvatore Sciarrino и Philippe Leroux. Основне студије је завршио у Крагујевцу, мастер студије на Anton Bruckner Универзитету у Линцу а докторирао је 2017. године на Универзитету у Торонту. Победник је бројних домаћих и интернационалних конкурса за хармонику. Сарађивао је са угледним канадским ансамблима као што су: The Array Ensemble, New Music Concerts, The National Ballet of Canada, али и International Contemporary Ensemble (ICE) из Њујорка. Поред савремене музике, Џиновић гаји интерес за танго и бандонеон које је изучавао у Буенос Аиресу.
Улаз за све заинтересоване је слободан.