Светско бијенале студентске фотографије – Best of 2022.
Департман ликовних уметности – Катедра за фотографију Академије уметности у Новом Саду представља изложбу „Светско бијенале студентске фотографије – Best of 2022” од 1. до 4. септембра у улици десно од Гвожђаре у Кинеској четврти – Креативни дистрикт. Изложба ће бити постављена у оквиру отварања програмског лука Калеидоскоп културе у организацији Фондације “Нови Сад – Европска престоница културе”, која је подржала овај пројекат.
Отварање изложбе заказано је за 1. септембар у 19 часова, а осталим данима изложба је доступна током целог дана и вечери.
Ове године, Катедра за фотографију Академије уметности у Новом Саду представља избор фотографија из протеклих пет издања Светског бијенала студентске фотографије, од 2013. до 2021. године.
На преко 500 фотографија од 140 аутора са педесетак уметничких академија и школа из четрдесетак земаља широм света, приказан је широк дијапазон тема, приступа, стилова и наратива који дају узбудљиву слику савремене фотографије као доминантног медија у 21. веку. Ова изложба својеврсно је путовање кроз свет, различите културе, обичаје, политичка усмерења, породице, појединце и покренуће бројна питања о егзистенцији, уметности, друштву и будућности која тиште младе људе широм света. Више о Бијеналу погледајте ОВДЕ.
Рије Јамада – „Постати породица“
Јапанска уметница Рије Јамада (Rie Yamada), која живи и ради у Берлину, представиће три пројекта под називом „Постати породица“ на самосталној изложби у оквиру њеног гостовања на изложби „Светско бијенале студентске фотографије – Best of 2022” од 1. до 8. септембра у Креативном дистрикту, објекат Петица, локал 3.
Отварање изложбе заказано је за 1. септембар у 20 часова, а осталим данима изложба је доступна од 12-24 часова.
Рије Јамада добитница је треће награде 2017. године на конкурсу Светско бијенале студентске фотографије сa пројектом „Постати породица”. Користећи старе, пронађене фотографије десет породица – пет из Немачке и пет из Јапана – духовито је рекреирала прошлост, истовремено као фотограф и модел. Кроз мимикрију она оживљава туђе породичне фотографије полазећи од идеје да породичне фотографије (и непознатих људи), одражавају наша сопствена искуства и сећања, па тиме изазивају извесну носталгију и емпатију.
Други део изложбе чини серија „Тражити породицу“. То је интерактивни рад – инсталација, који се заснива на Ријином искуству у организованом “лову на партнере” у Јапану. Састоји се од огледала и портрета шездесет и три мушкарца које је реконструисала представљајући се као ти исти мушкарци. Кроз јукстапозицију „другог“, „себе у погледу других“, и „себе у огледалу“, рад подстиче гледаоца да размисли о начину на који опажа своје ја.
Трећи део, под називом Ре: јесте врста истраживања старих фотографија које се продају на бувљацима и онлајн аукцијама. Кроз интервенције на материјалу ауторка реферише на начине на које су људи снимали фотографије и која им је била сврхе између 1890-их, време када су породичне фотографије постале популарне, и почетка дигиталног доба око 1990. Више о овој уметници и њеним радовима погледајте ОВДЕ.