Scroll Top

PREDSTAVLJANJE 3. CIKLUSA PROJEKTA CRTEŽ – POLJE LIČNOG-INTIMNOG TRAGA-NJA / DNEVNIKA DOC. BILJANE JEVTIĆ U KC LAB

Biljana Jevtic opet
}}

Ciklus/Projekat „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja / dnevnika“
Autor: Doc. Biljana Jevtić
Kulturni centar Lab
Dr Hempta 2
Novi Sad

Doc. Biljana Jevtić na Departmanu likovnih umetnosti, u Kulturnom centru Lab predstaviće u ponedeljak 13.05.2019. u 20 časova 3. Ciklus projekta „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja /dnevnika“ koji je nastao u saradnji sa studentima Akademije umetnosti u okviru izbora najuspešnijih individualnih zadataka/projekata i seminarskih radova na predmetu Crtanje sa tehnologijom.

13. maj 2019. u 20:00 – 01:00

Projekat „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja / dnevnika“ je rezultat inicijative Biljane Jevtić, docenta AUNS, da se kroz fakultetsku – univerzitetsku i umetničku razmenu studenata učvrsti i produbi već postojeća veza i saradnja Akademije umetnosti u Novom Sadu i KC-a Lab. U planu je da se u okviru izlagačkih ciklusa prezentuju najuspešniji seminarski radovi/individualni zadaci/projekti studenata.

O 3. Ciklusu Projekta „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja / dnevnika“:

Izložba 3. Ciklusa nastavak je umetničkog projekta „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja / dnevnika“, fokusirana je na istraživanja individualnih zadataka/projekata i seminarskih radova studenata tokom treće godine osnovnih studija, studijskog programa Likovne umetnosti i studijskog programa Primenjene umetnosti i dizajna, na predmetu Crtanje sa tehnologijom. Takođe, 3. Ciklus, kao i projekat, zasnovan je na multimedijalnom pristupu istraživanja u crtežu, kao i na istraživanju sopstvenih ideja, stavova i emocija, sa razvojem specifične svesti o ličnim afinitetima studenata, formirajući individualnu poetiku. Savremen pristup izražavanja / istraživanja prepoznat je i podržan kao originalne umetničke prakse i raznolike teme studenata, u kojima crtež postaje polje ličnog-intimnog traga-nja / dnevnika.

Luka Žurovski, produbljuje tematiku geometrijske apstrakcije, razvijajući autorsku refleksiju – promišljanje Kazimira Maljeviča i Pit Mondrijana, gde dominira geometrizam, maksimalne optičke čistoće, u osnovi meditativnoga i metafizičkoga karaktera. Paralelno, bavi se i tematikom geometrijske strukture, u kojima je istraživački postupak baziran na isticanju prožimanja različitih među-odnosa, kao i među-prostora površina i strukturalnog linearizma. U kontinuiranom, dugotrajnom procesu istraživačkog projekta, nastaju geometrijske apstraktne kompozicije, tehničke virtuoznosti i ritmičke celine niza likovnih elemenata: kvadrata, kruga – polukruga, trougla, kocke, pravougaonika, linija – horizontalnih – vertikalnih – dvostrukih linija – dijagonala i boja. Time se otvara kontemplativnost nove apstraktne estetike specifičnog traga-nja, strukturalne poetike geometrijskog crteža.

Jelena Bursać, shodno duhu vremena tehnoloških inovacija, pre-ispituje uticaje računarske i informacione tehnologije na svet, prirodu, čoveka, kroz sve aspekte života. U prilog tome, sa simboličkog aspekta, posvećuje se eksperimentalnom istraživanju organsko-geometrijske strukture od dva elementa: trave kao simbola prirodnog i računarske mreže kao simbola industrijskog – tehnološkog, u kontekstu uslovljenog sveta računarskih sistema. Od strukturalnih kompozicija, koje su građene kroz međuodnose organskog (bujanje i rast biljaka/trave/semena) i geometrijskog (vizuelni znakovi matične ploče – čipovi, konektori, memorijski moduli, elektronske veze), stvara jedinstvenu celinu crtačkog opusa. Ideje i težnje Jelene Bursać, su duboko humanističke prirode, da putem potencijalne bio-umetnosti osvešćuje vezu čoveka sa prirodom, kao i sa delima koja u sebe uključuju evolutivnost.

Kristina Božović, u domenu interaktivne instalacije pod simboličnim nazivom “Među nitima”, istražuje tematiku kose kao simbol intimnog – telesnog – čulnog, odnosno kose kao vlastiti kod umetničkog identiteta autora. Metaforična instalacija „viseće – zvučne – vrteške“ materijalizovana je kroz motiv kose, niti konca – strune, ukazujući i na simboliku prepletaja vlasi kose. Potencirana konceptualnost vertikalnih niti, s jedne stane, predstavlja prostorno – vremenski kontinuum linearnog univerzuma simbolike kose, a s druge strane, istraživanje taktilnog – interaktivnog univerzuma simbolike dodira kose. Takođe, u sferi interaktivnog, Sara Masnkosa, sa proširenog aspekta crtačkog medija, istražuje poetiku prostora trodimenzionalnog, geometrijskog crteža „šahovskog kvadratnog polja“. U beskrajnoj igri neograničenih mogućnosti i kombinacija otvaranja – zatvaranja geometrijske forme kocke, kao i ulaza-izlaza-ulaza „šahovskih – ljudskih figura“, Sara Masnikosa kreira imaginarni prostor-ni crtež sa idejom da posmatrača uvede u novi ambijent. Umetnički uobličene mozgalice – slagalice kvadratnog polja, crne i bele boje, intelektualnom snagom kreativnosti, podstiču na traganja za odgovorima na najzagonetnija pitanja univerzuma. Esencija cikličnog – dinamičnog kretanja instalacije/objekta obogaćena je uslojavanjem tekstura, kao i vezom – ušivanjem suptilnih, fluidnih zapisa na transparentnim folijama, odnosno ulazom-izlazom-ulazom „šahovskih – ljudskih figura“ u trodimenzionalnu kvadratnu površinu. Permanentno, u misterioznom okviru instalacije/objekta, dominira razmena sugestija na forme zagonetanja ambijentalnog haustora, kao i na poziv ulaska posmatrača u unutrašnji prostor Kristine Božović i Sare Masnikose.

Lidija Krnjajić, procesom samoposmatranja, istražuje unutrašnjost ljudskog tela promišljajući odnose između unutrašnjosti-duhovnog i spoljašnjosti-fizičkog tela, u vidu višestrukih ciklusa projekta/umetničkih (prostornih) knjiga, pod zajedničkim nazivom „Disanje“. Duboko ekspresivna iskustva vezana za unutrašnje elemente – organe (pluća), korespondiraju između unutrašnjosti i spoljašnjosti tela kroz unutrašnjost koja postaje spoljašnjost, a takođe i nagoveštavaju ono što je ne-vidljivo. Svojevrsni „dvolisni lokvanji – plućnih krila“ knjiga/e isijavaju znakove/simbole ugraviranih tragova disanja, organskog jezika crteža eho strukture. U cilju traganja za identitetom, otiskuje ultra-zvučne/prozračne teksture udisaja – izdisaja kao eho srca, sa akcentom na korišćenju specifičnog materijala – transparetnih folija, kao i simbolici ne-vidljiva svojstva transparentnog. S druge strane, strukturalno povezuje/urezuje (koncem za veženje/šivenje), frekvencije disanja kao metafora kardiogramskog zapisa crteža, snažnog emotivnog im-pulsa/otkucaja.

Marija Ranković i Nina Batinica, naglašavajući konstruktivni segment kolaža – spajanja različitih materijala, oblika i tekstura, re-konstruišu sklopove nove realnosti – mikro strukture makro detalja, kao i nove znakove/simbole stvaralačke imaginacije, vizije i fantazije, u crtačkom ciklusu digitalnih re-kompozicija. Na iskustvu tehnike kolaža, svojstvene umetničkim pravacima kubizma, dadaizma, nadrealizma, futurizma i pop arta, u korelaciji sa digitalnim kolažom, sveprisutniji sa razvojem modernih medija, širokog spektra primenjene funkcije, izgrađuju individualnu poetiku i pristup pomenutoj tehnici. Marija Ranković, sa psihološkog i intuitivnog aspekta, proširuje mogućnost fragmentarnog, stripovskog, i isto tako, tekstualnog i vizuelnog zapisa/izraza, u cilju istraživanja simbolične za-beleške sna – snoviđenja – granice jave i sna. U osnovi digitalnih crteža-kolaža pod nazivom „Isečci“ izostavljena je naracija, i na taj način, posmatrač doživljava sadržaj kao likovnu formu – autonomnu estetsku tvorevinu. Nina Batinica, u proširenom polju crtačkog medija, artikuliše vizuelne prikaze – simbolike realnog sveta, imajući za cilj dostizanje novih estetskih oblika digitalno-kolažne transformacije. Istovremeno, fragmente čoveka, realnog sveta i života, re-konstruiše u sinhronizovane kompozicije vizuelnih znakova i efekata digitalne animacije, dajući im karakter nadrealističkog, imaginativnog i fantazmagoričnog sadržaja. Marija Ranković i Nina Batinica, pre-ispitujući odnos tradicionalnog i digitalnog procesa izražavanja, u svojim radovima, istražuju i uticaj medija, prisutan kako u dizajnu svakodnevnice, umetnosti miks-medija, tako i u načinu razmišljanja savremenog doba.

Biljana Jevtić

Projekat „Crtež – Polje ličnog-intimnog traga-nja/dnevnika“ doc. Biljane Jevtić je deo programa saradnje Akademije umetnosti u Novom Sadu i KC-a Lab.

Stručni saradnici projekta: Rade Tepavčević, Srđan Šarović

Učesnici-izlagači/Studenti III godine osnovnih studija Akademije umetnosti u Novom Sadu: Luka Žurovski (grafika), Jelena Bursać (slikanje), Kristina Božović (grafika), Sara Masnikosa (slikanje), Lidija Krnjajić (grafika), Marija Ranković (slikanje) i Nina Batinica (grafički dizajn).

Ulaz je slobodan!

Slične vesti

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.