Na sceni savremene vizuelne umetnosti u Srbiji, Goran Despotovski prepoznat je kao stvaralac „celokupno posvećen umetnosti“. Njegov višemedijski izraz motivisan je težnjom za kontinuitetom i istrajnošću u umetnosti, kako bi formirao odgovor na pitanje vremena u kojem živimo. Izložba Tragovi egzistencije: Subscript progovara se o čoveku kao „istrošenom biću“. Instalacije, interaktivna dela i objekti bave se čovekovom mentalnom i fizičkom istrošenošću koja svoje korene ima u umnožavanju nametnutih otežavajućih okolnosti života. Ta represivna stanja primoravaju čoveka da se svrsta u red depersonalizovanih, dehumanizovanih i bezličnih jedinki koje je moguće posmatrati samo kao masu. Dela prikazana na izložbi Tragovi egzistencije: Subscript opredmećuju opšte osećanje manjka istinskog života. Od instalacije Selekcija (2013), koja predstavlja obezličenu masu ljudi u muškim odelima, zaustavljenu u bezidejnom i nejasnom stanju, preko novijih dela poput Rodnog svedočenja (2021) koje, simulirajući prikaz ženskog hora u formi grupe lutki, dopušta posmatraču da u rad upiše sopstvena značenja, sve do interaktivnih video radova (Plank, 2022) i najnovijih instalacija (Ljuljaška, 2023), Goran Despotovski stvara jasnu sliku čoveka koji, umesto života, traje u „neživotu“, koji je, umesto da razvije sopstveni identitet, sveden na puku masu. Umetnik na taj način preispituje vrednosti vremena koje je proizvelo ovakav savremeni svet.
BIOGRAFIJA AUTORA
Goran Despotovski (Vršac, 1972) diplomirao je na Višoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu (1995), a zatim je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu završio osnovne akademske (1999), potom magistarske studije slikarstva (2003) i stekao zvanje doktora umetnosti u oblasti likovnih umetnosti (2018). Od 2004. zaposlen je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u statusu redovnog profesora od 2019. godine. Predsednik je Saveza udruženja likovnih umetnika Vojvodine (od 2017).
Samostalno je izlagao u Novom Sadu, Somboru, Pančevu, Beogradu, Smederevu, Nišu, Kraljevu, Zrenjaninu, Vršcu (Srbija), Osijeku (Hrvatska), Ljubljani (Slovenija), Temišvaru (Rumunija). Učestvovao je na kolektivnim izložbama u Beogradu, Kruševcu, Nišu, Pančevu, Zrenjaninu, Somboru, Kraljevu, Vršcu, Subotici (Srbija), Temišvaru (Rumunija), Dortmundu, Karlsrueu, Flenzburgu (Nemačka), Sofiji (Bugarska), Holabrunu, Beču, Gracu (Austrija), Skoplju (Makedonija), Parizu (Francuska), Tajčungu (Tajvan), Budimpešti, Pečuju (Mađarska), Torontu (Kanada). Njegova dela nalaze se u javnim i privatnim zbirkama: Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, Galerije savremene likovne umetnosti Niš, Savremene galerije Zrenjanin, Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Kolekcije Imago Mundi. Izložba u Savremenoj galeriji Subotica njegova je 66. samostalna izložba.
Izložbu podržavaju: Ministarstvo kulture Republike Srbije, Grad Subotica, North Engineering d. o. o.