Самостална изложба проф. Биљане Јевтић на Катедри за цртање под називом КРУГ КАО МЕТА – ФОРМА – МЕТАФОРА са реномираним уметником из колекције Остен музеја цртежа – Виктором Вазарелијем, биће свечано отворена у среду, 20. априла 2022. у Галерији Остен – Скопље, у Северној Македонији, са почетком у 19х. Изложба ће трајати до 3. маја 2022. Кураторка: Корнелија Конеска
Биљана ЈЕВТИЋ
Виђење уметнице о концепту самосталне изложбе са Вазарелијем
КРУГ као универзум јединства, целовитости, кинетичности, кретања без почетка и краја, али и као процес кружења у кретању, са акцентом на непрекидно кружење незаустављивог тока, постаје и јесте доминантна форма дугогодишњег, а исто тако, и најновијег истраживања у оквиру мог уметничког пројекта КРУГ КАО МЕТА – ФОРМА – МЕТАФОРА.
С друге стране, медијски експеримент цртачких истраживања, у склопу дигитално-колажних интерпретација, и могућности бесконачног низања модула по вертикали, хоризонтали и/или дијагонали, као и “поновним спајањем” ротирајућих – кинетичких, белих кружних облика на црној подлози, односно црних кружних облика на белој подлози, се може сагледати и као ауторска рефлексија Вазарелијевог стваралачког периода црно-белог односа и дуализма, као ширег контекста савремене интерпретације, кроз које развијам симболику управо, поменуте двојности. Тачније, у циљу пре-испитивања проширеног значења јина и јанга, наглашавам симболику универзалне двојности и комплементарности тамног и светлог аспекта: земаљског и небеског, женског и мушког, уобличавајући композиције јединственог трага постојања јина и јанга, само у узајамном односу један према другом, али и енергизованих трагова динамичности кинетике – „кретања и вибрирања“ линија-облика на дводимензионалној подлози, доприносећи оптичкој илузији вибрантности, односно устрепталости, структуралне зоне згуснутих снопова линеарног, у медију дигиталног цртежа.
У симболици проширеног дуализма, самостална изложба КРУГ КАО МЕТА – ФОРМА – МЕТАФОРА са реномираним уметником из колекције Остен музеја цртежа – Виктором Вазарелијем, носи у себи конотацију спајања и прожимања, и уједно представља дијалог индивидуалних интерпретација/варијација ротирајућих кругова као доминантном и препознатљивом формом уметничког рада, како горе наведеног мађарског теоретичара и уметника, једног од најзначајнијих уметника 20. века, оснивача оп-арта – оптичке уметности, тако и мене, српске уметнице Биљане Јевтић.
Каталог можете погледати ОВДЕ.