Scroll Top

Izložba „Vrt“ u okviru projekta „Razlike“ na Kaledioskopu kulturu

visual-vrt_
}}

Izložba „Vrt“ u okviru projekta „Razlike“ na Kaledioskopu kulturu

Izložba „Vrt“ u okviru projekta „Razlike“ biće prikaza u okviru Kaledioska kulture, Ars Elektronika od 02. do 05. septembra u prostoru Nacionalnog paviljon umetnosti Novih medija – Kreativni distrikt Novog Sada (Kineska četvrt).

razlike.akademija.uns.ac.rs

VRT

Projekat „Razlike“ Akademije umetnosti u Novom Sadu predstavlja se projektnom temom pod nazivom „Vrt“, koncipiranom tako da kroz medij prostorne instalacije simulira sadržaj, tematski osmišljen tako da se predstavi naracijom, svetlošću, zvukom i animacijom.

Rad „Vrt“ u multimedijskom smislu čine statični i dinamični sistemi prikaza. Dinamički deo odnosi se na video, animaciju, augmentovanu realnost – AR, mapiranje, 3D i zvuk. U statičnom delu predstavljeni su modularni elementi u eksterijeru i enterijeru, odnosno objekti i predmeti sa mapiranim i targetiranim grafikama za učitavanje.

Tema „Vrt“ obeležava i usmerava se na momenat spoja između slučajnog i smislenog, unutrašnjeg i spoljašnjeg, prostornog i iluzionističkog, demografskog, urbanog. Takođe, u radu se zauzima kritički odnos prema životu koji živimo i načinu na koji ga živimo. Odrednicom vrt obeležava se kontekst, to jest okruženje bašte, prirode, ali to je istovremeno i naš mentalni i duhovni vrt, odraz životnog kretanja tokom kojeg smo, izgubljeni u svojoj odsutnosti, izumrli.

Polazna ideja i nadahnuće za ovaj rad pronađeni su u slici Vrt uživanja Hijeronimusa Boša, dakle, u paradoksalnom, imaginarnom shvatanju života, s tim što su, u smislu vizuelnog razlikovanja od Bošovog prauzora, u našem Vrtu sadržaji dati u vidu minimalističkih struktura, svojstvenih današnjici koja je sva u znaku otuđenosti.
Zamisao je da se okruženje, objekat, predstavi kroz privid prostora nalik iluziji vrta, prostora koji potiče iz neke druge dimenzije, iz paralelnog sveta. Ovom utisku doprinose postavljeni objekti i tela (stilizovano drvo, geometrijske forme, projekcija i svetlo).

Tako je u ovom smislu konkretni predstavljeni „Vrt“ ujedno i mogući vrt našeg nestanka i ekološke kataklizme, kao suprotnost onom vrtu o kojem sanjamo.
Ovaj vrt je metafora, predstava i zabluda o idealizovanom mestu života, iluzija življenja, iako veoma udaljena od vrta mentalnog suživota, a svakako vrlo daleko od empatije i ljubavi.

Sadržaj rada čine: geometrijski oblici, predmeti, objekti i tela, projekcija, svetlo, zvuk. U predmetnoj simbolici, tu su: drvo, bršljan, voda, seme. Konkretni modularni objekti i svetlosni elementi instalirani su i aranžirani u eksterijeru samog objekta (zgrade), kao i aplikacije, video-animacije i projekcije na fasadi zgrade.

U eksterijeru se nalaze: kubični elementi, predstavljeni kao pikselizacija prirode i prostora, jedinstvenog i neposrednog tla, koji u svojoj suprotnosti predstavljaju matricu topljenja. Sledeći istovetan princip, prikazana su i stabla – kao jedina opipljiva, ali samo u svojoj simbolici, jer su i ona u suštini predmet u digitalnom prostoru. Centralni oltarski prolaz – u svojoj obrnutoj perspektivi koja nosi niz istovetnih simbola – projekcija je kretanja koja naslućuje kretanje bršljana, odnosno lutanje ove biljke koja kretanjem opisuje i kosmičko povezivanje. Ovakav prikaz i modularni elementi rasprostiru se i u unutrašnjosti objekta, uvodeći kroz elemente fluidni prostor sa više detalja, putem kojih se odvija kodirano interaktivno iščitavanje.

U smislu prostornog rešenja enterijera, postavljeni su takođe stilizovani objekti i predmeti na kojima su mapirana i targetirana mesta za iščitavanje skrivenih poruka, slike. Enterijer u svojoj sterilnosti prikazuje jedini konkretan element – „vodu” – ali u kubičnom ograničenju od milion kapi, koliko nam je od nje (vode) u procesu njenog nestajanja uopšte još preostalo. Kap je u korelaciji sa targetima koji otkrivaju skrivenu sekvencu sećanja na večiti, iskonski ciklus nastanka i rađanja, na seme.

Projekat „Vrt“ usmeren je na metaforično sagledavanje života i kretanja u njemu, u kontekstu opšteg urušavanja prirode i opomena koje se u ovom slučaju upućuju kroz sam objekat, kao prizme u kojoj se ukrštaju i prelamaju emocije koje osećamo svedočeći propasti životvornih elemenata. Vrt kao pojam upućuje na proces koji se odvija u drugoj dimenziji, na posmatranje posledica, na društveno-kulturne refleksije.

Tematski zadatak u ovom projektu zasniva se na pojmu ubrzanog kretanja, na „razvoju” kretanju ljudi i civilizacije ali i sledu svih novonastalih okolnosti u tom kretanju. Upravo iz tog razloga, asimilacija kretanja može se pojasniti kroz metaforu: od zamišljenog rajskog vrta do sopstvenog mentalnog vrta, vrta duše sjedinjene sa ranjenom prirodom.

Projekt je podržan od strane Fondacije „Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022“.

Autori projekta: Konstantin Đuričković, Jelena Gajinović, Aleksandar Danguzov, Edvard Binters
Koordinator: Goran Despotovski
Koncept i realizacija: Goran Despotovski, Konstantin Đuričković, Jelena Gajinović, Aleksandar Danguzov, Edvard Vinters

Slične vesti

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.